Webáruház és bevétel a kanapéról

Több olyan üzletembert ismerünk személyesen, aki egy hátizsáknyi holmival elvezeti a cégét akár a tengerparton ülve. Az évezred egyik találmánya a webáruház, ami könnyűvé teszi az online alapú vállalkozások elterjedését.
Az online bevételszerzést tanítók hatására ma már a kanapéról vezethetünk távirányítású, hatalmas forgalmú webáruházakat.
Sőt számos coach kifejezetten az online üzletek tulajdonosainak segít.

Hozzávalók az online vállalkozáshoz

– laptop / tablet / mobiltelefon
– töltő! 🙂
– internet
És ennyi.
Ez így jól is (inkább utópisztikusan) hangzik, de… az igazság teljesen más.
A kanapé is vonzónak tűnik, de ahhoz, hogy a termék eljusson a megrendelőhöz, sokkal több hely (raktár, csomagolóhelyiség stb.) és eszköz kell.

Egy irodaszer webáruház oldaláról megközelítve:

1. csomagoláshoz buborékos boríték a kisebb termékeknek 
Pl. kencék, kösöntyűk stb. esetén nagy előny, hogy postázva levélként olcsóbb feladni, mint csomagként, ezért megfontolandó, hogy a kevés helyigényű, max. könyv méretű apróságokat buborékos boríték csomagolással levélként adjuk fel.
2. vastag kartondobozok a nagyobb méretű termékekhez
Ha a termék nagy, akkor a csomagolás sem lehet apró: a vastag, szállításhoz alkalmas kartondoboz tárolható ugyan lapra hajtva, de már ez önmagában sem fér el egy kanapén 🙂
3. etikettcímkék a csomagok címzéséhez 
Elegánsabb és gyorsabb, mint kézzel írni! A legtöbb CRM illetve megrendeléseket kezelő rendszerben néhány kattintással exportálható az aznapi csomagok rendelőinek neve, címe és praktikus nem a kézi címzésekkel tölteni az időt. A kézi címzés ellen az is szól, hogy ha a postás nem tudja elolvasni, akkor simán visszaérkezik a küldemény.
4. szállítólevél
Ehhez papír szükséges, fejlécet készíteni és a leveleket így kinyomtatni gyors, elegáns megoldás.
5. számla
Fontos apróság, ha cégeknek szállítasz: egy könyvelő ismerősünk említette, hogy ha a cégedre jellemző, színes papírra nyomtatod a számlát, az a többi számla között előbb feltűnik – és így előbb kerül kiegyenlítésre is. Persze a NAV munkatársai is előbb kapják ki a színes számlákat a könyvelésből! 🙂 Legyen minden kötelező elem feltüntetve és akkor nem érhet baj.
6. kísérőlevél
Küldesz kísérőlevelet? Amire használhatod ezt a papír lapot: praktikus használati utasítás (a vaskos termékleírásoktól eltérően rövid, szemléletes írás). Hálás a vevőd, ha a tárgy életét meghosszabbító bánásmód leírásával segítesz neki, sőt adhatsz szempontokat a beüzemeléshez.
Van saját magad által biztosított garanciád (örömgarancia, ízgarancia stb.)? Ha igen, akkor bizalmat építő gesztus tőled, ha ezt egy szemrevaló kis “házi tanúsítványon” jelzed.
Küldtél a csomaggal upsell ajánlatot, ehhez megrendelőlapot?
Esetleg ajándékkártyát a vevői hűség növeléséhez?
7. apró ajándék
Százalékkedvezmény helyett adj inkább többet a vevőnek!
Szerinted örülne egy termékmintának, egy kuponnak a következő vásárláshoz?
Adtál olyan grátisz dolgot, amit egy partnerednél tud beváltani? (pl. okostelefont rendelt és adsz egy partnered üzletébe szóló 2000 Ft értékű kupont a kijelző javításhoz, amit egy éven belül fel tud használni)

Hogy jön ide egy irodaszer webáruház?

A sikeres webáruház működtetéséhez mind-mind papír, borítékok, címkék, csomagolóanyagok (azaz irodaszer!) kellenek.
Persze az sem szerencsés, ha ezekből raklapnyival betárazol.. mert akkor nemhogy a kanapén nem férsz el, de még a lakásodban se 🙂

Kérj személyre szóló ajánlatot kollégánktól, ahol segít megbecsülni, felmérni az általad használt irodaszer mennyiséget, és egyedi árajánlatot kapsz a saját, VIP irodaszer beszerződtől!